duminică, 21 mai 2017

pur și simplu un blog

dacă nu e luni atunci e marți
sau poate miercuri
când marea e încă de valuri toropită
sau poate joi
când fără suflare se destinde pe țărm

poate e vineri
când spuma înduioșează stânca
sau poate e sâmbătă
când soare-răsare în cruce
trece peste vîrfurile dezgolite

uite
e duminică

la liturghie
un pictor tânăr se spală în vin
are picioarele în lighean și mâinile agățate
în amintiri

aflând de la editorul viței
-de-vie
că scriu poeme
îmi cere să-i fiu model
ca și cum locuiește cu bărbatul meu
în vremea când îngerii au sex

să-i pozez îmi zâmbește șucar
(precum un vers modern)
și vrea să mă ademenească
cu un măr
jumătate roșu roșu
jumătate verde verde

ce să fac?
n-am cerut
nu cer eu pe jumătate
roșul e întreg
verdele e întreg
și nu se despart culorile complementare

ce să fac?
verdele se coace roșu
dar în jocul de culori
dreptul la viață nu se negociază

ps
roșul copt
bine copt e idealul
(uneori te orbește)

roșul ușor e rozul
iluzorul roz te păcălește
(e strigăt inutil rozul?
poate e strigătul de ajutor
care avertizează traficanții de oxigen)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu