sâmbătă, 3 iunie 2017

preafrumos să fie atins, preadeștept să fie ajuns, cu talent mi-a dăruit Cuvântul

motto
știu că știți
dar eu nu știam
sunt pământ și suflare
un suflet creat

Dar Domnul Dumnezeu a chemat pe om și i-a zis :"Unde ești?"
El a răspuns :"Ți-am auzit glasul în grădină și mi-a fost frică, pentru că sunt gol, și m-am ascuns."
(Geneza)

Ce fiinţă laşă şi jalnică făcuse din mine în acele zile frica, născută din pedeapsa nedreaptă.
(Jane Eyre)

Și Domnul Dumnezeu a zis :"Cine ți-a spus că esti gol?Nu cumva ai mâncat din pomul din care îți poruncisem să nu mănânci?"
(Geneza)

Înlăturasem adevărul spre a mă hrăni cu visuri.
(Jane Eyre)

În sudorea feței tale să-ți mănânci pâinea, până te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat; căci țărână ești și în țărână te vei întoarce.
(Geneza)

Cei vii, în adevăr, măcar ştiu că vor muri; dar cei morţi nu ştiu nimic, şi nu mai au nicio răsplată, fiindcă pînă şi pomenirea li se uită.
Şi dragostea lor, şi ura lor, şi pizma lor, de mult au şi pierit, şi niciodată nu vor mai avea parte de tot ce se face supt soare.
Du-te, dar, de mănîncă-ţi pînea cu bucurie, şi bea-ţi cu inimă bună vinul; căci de mult a găsit Dumnezeu plăcere în ce faci tu acum.
Hainele să-ţi fie albe, în orice vreme, şi untdelemnul să nu-ţi lipsească de pe cap.
Tot ce găseşte mîna ta să facă, fă cu toată puterea ta! Căci, în locuinţa morţilor, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici ştiinţă, nici înţelepciune!
(Ecleziast)

Credeţi că sunt un automat, o maşină care nu simte nimic şi pot îndura să mi se smulgă bucăţica de pâine de la gură şi să mi se verse picătura de apă vie din pahar? Credeţi că dacă sunt săracă, neînsemnată, urâtă şi mică, n‑am su­flet, şi n‑am inimă? Vă înşelaţi! Am tot atâta suflet cât şi dumneavoastră şi tot atâta inimă. Şi dacă Dumnezeu mi‑ar fi dăruit puţină frumuseţe, şi multă bogăţie, aş fi făcut ca despărţirea să fie pentru dumneavoastră tot atât de dureroasă pe cât este pentru mine acum! Ceea ce vă spun n‑are nici o legătură cu obiceiurile şi convenţiunile, nici chiar cu trupul muritor: spiritul meu se adresează în această etapă spiritului dumneavoastră: e ca şi când amândoi am fi păşit dincolo de moarte şi am sta la pi­cioarele tronului ceresc, egali – aşa cum suntem!
(Jane Eyre)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu